10 rossz szokás, ami felgyorsítja az öregedést

Kezdőoldal Blog 10 rossz szokás, ami felgyorsítja az öregedést

szerző: Malecki Mónika

10 rossz szokás, ami felgyorsítja az öregedést

A mindennapok során rengeteg olyan negatív dolgot követünk el magunk ellen, ami nem csak bőrünket, de testünket és lelkünket is öregíti. Érdemes ezekre odafigyelni, hiszen pár apró változtatás is segít abban, hogy egy adott kor felett is fiatalosak, fittek legyünk, persze ehhez az kell, hogy időben cselekedjünk. De vajon mik ezek a rossz szokások? Adunk neked egy kis segítséget, hogy mely dolgokra érdemes odafigyelned!

Folyamatos aggódás

stressed-girl2Életünkben a legtöbb problémát bizony a stressz okozza, amit olykor szinte lehetetlen kiiktatni mindennapi életünkből. A folyamatos aggódás nem csak lelkünket viseli meg, hanem testünket is, maradandó nyomokat hagyva ezzel. A stressz előhív két negatív hormont, a noradrenalint és a kortizolt, amelyek növelik a vérnyomást, ami miatt nő a szív-és érrendszeri betegségek gyakorisága is. Mit tudsz ellene tenni? Számos dolog segít a stressz leküzdésében. Ilyen például a mozgás. Naponta iktass be néhány perc jógát vagy csak relaxálj egy kellemes zenére, esetleg vegyél egy forró fürdőt finom illóolajok társaságban és már is sokat tettél egészségedért.

Dohányzás 

Talán nincs is olyan ember, aki ne tudná már, hogy mik a dohányzás következményei. Egészségi szempontból semmiféleképpen nem ajánlott, hiszen rontja a véráramlást, a fogaid elszíneződnek tőle és bőröd is sokkal idősebbnek tűnik, hiszen hatására még jobban előjönnek a nem kívánt ráncok. Mi azt javasoljuk, hogy le a dohányzással és éljen az egészséges életmód!

Rendszertelen étkezési szokások

Nem csak az egészségtelen étkezéssel van a probléma, hanem a rendszertelenséggel is. De miből kéne sokat bevinnünk a szervezetünkbe? Ez az antioxidáns, amely nélkülözhetetlenek a stressz okozta szabad gyökök semlegesítésében, hiszen azok támadják meg a felszíni bőrsejteket. Sajnos ez idővel ráncosodáshoz, de ami még rosszabb rákhoz is vezethet. Inkább egyél minél több zöldséget, gyümölcsöt, hogy tested megkapja a megfelelő mennyiségű antioxidánst!

Ritkán használunk naptejet

Ma már tudjuk, hogy a nap sugara milyen káros az egészségünkre, viszont sokan nem vagyunk tisztában azzal, hogy nem csak a strandon kell használni azt. Az UV-sugárzás mára már olyan erős lett, hogy ha nem kenjük be testünket naptejjel a hétköznapok során is, sajnos bőrünk károsodhat, ami ráncosodáshoz, bőrelváltozáshoz és akár bőrrákhoz is vezet.

Túlzott lustálkodás

Gondoltátok volna, hogy minden tv előtt töltött óra 22 perccel rövidíti meg az életet? De vajon mi ennek az oka? Az, hogy testünk elkezd cukrot raktározni a sejtjeinkben, ami sajnos az elhízáshoz nagyban hozzájárul. Nagyon jó ellenszere a sport, de ha nincs is annyi időnk, legalább fél óránként álljunk fel a székből/kanapéból, mozgassuk át izmainkat kicsit és akkor már is tettünk valamit magunkért.

Rengeteg sminket használunk

featured-sleeping-girlIgen, kár tagadni, mi nők egyszerűen megbolondulunk a sminkért és előszeretettel használjuk a mindennapok során. Sajnos azonban negatív hatása is van a sok festéknek. Aki mindennap használja, idővel öregebbnek fog tűnni a koránál, mégpedig azért, mert az olajos alapú szerek eltömítik a pórusokat, az alkoholosak pedig kiszárítják azt. A másik nagy probléma az, hogy sokan vannak azok, akik esténként nem tisztítják meg bőrüket, ami talán a legnagyobb hiba. Ha nem akarsz megválni a sminktől, legalább a mindennapok során tisztítsd meg rendesen arcodat, így elkerülve azt, hogy káros anyag jusson be pórusaid mélyére.

Alváshiány

Talán a legnagyobb mumus mind közül. Míg étel nélkül akár 2 hétig is kibírjuk, az alváshiánynak komoly tünetei vannak. Talán sokan bólogatnak, amikor azt mondom, hogy felnőttként mit meg nem adnánk egy kis plusz alvásért. Az alváshiány nem csak kívülről látszik meg (szem alatti sötét karikák), hanem olyan tünetek is utalhatnak rá, mint az elhízás, magas vérnyomás, gyakori fejfájás, de akár a cukorbetegség kialakulása is. Muszáj rávennünk magunkat a minimum 7 óra alvásra naponta, mert ezzel nem csak testünk, de lelkünk is fiatalabb maradhat.

A rendszeres szexuális együttlét hiánya

Talán manapság egyre nehezebb megfelelő partnert találni a magunk számára, akitől nem csak testi, de lelki kielégülést is kaphatunk. Ha már megtaláltuk életünk szerelmét, nagyon fontos, hogy a szexualitást sose hanyagoljuk el kapcsolatunkból. A szeretkezés remek antidepresszáns, ami növeli a jókedvet, ezáltal boldogabbá tesz minket. Az együttlét endorfint szabadít fel, ami nem csak mosolyra derít, de megerősíti az immunrendszert és csökkenti a stresszt a szervezetben.

Kiiktatunk minden zsírt az étrendünkből

A fogyókúrázó nők téveszméje, hogy ételeik maximálisan zsírmentesek legyenek, pedig nem minden zsír káros egészségünkre. Vannak ugyanis olyan zsírsavak, amelyek jótékonyan hatnak szervezetünkre, mint például az omega 3 zsírsavak, amelyek megtalálhatóak a lazacban vagy a makrélában. A különböző diófélék, mint a dió vagy a lenmag nem csak a szívre vannak nagyon jó hatással, hanem a külsődért is sokat tesznek, hiszen ezek fogyasztása megelőzi a ráncosodást is.

Helytelen testtartás

Bizony bizony a rossz testtartás nagyon sokunk életét megnehezítette már. Az állandó görnyedés a számítógép előtt például nagyon igénybe veszi az izmokat, a csigolyákat és a porckorongot. Sajnos egy kis idő elteltével már látványos deformációt is okozhat, így ha erre mindennap odafigyelünk, később kevesebb problémánk származik majd belőle.


Az idősödés elkerülhetetlen dolog, az élet velejárója. Ám manapság már bőröd megfiatalításához nem kell bonyolult műtéteken, eljárásokon átesned, helyette válassz olyan természetes megoldást, amely segítségével már egy-egy alkalom után is látványos eredményt érhetsz el. Ismerd meg a Deynique organikus hatóanyagait, amelyeket nanotechnológiás eljárással olyan mikromolekulákká alakítják, hogy ezáltal egészen a bőr legmélyéig képesek bejutni, így jótékony hatásukat célzottan fejtik ki ott, ahol igazán szükséges.

Kapcsolatfelvétel