A meditáció jótékony hatásai

Kezdőoldal Blog A meditáció jótékony hatásai

Szerző: Horváth Viktória Diana

A meditáció 5 jótékony hatása

A meditáció, mint fogalom manapság már senki számára nem ismeretlen. Azonban mégis, a rohanó hétköznapokban sokszor eszünkbe sem jut, hogy milyen remek lehetőségünk lehetne a kikapcsolásra, elmélyülésre, lassításra. A meditáció már több évezredes hagyományokkal rendelkezik. Legősibb, kezdetleges gyakorlatait a buddhista szerzetesek kezdték el alkalmazni, hagyományuk pedig szájról-szájra terjedt, de ősi írásaikban is fellelhetőek.

A meditációnak két gyakori fajtája van: az egyik a koncentráló, elmélyülő, a másik pedig a transzcendentális, mely során valamilyen mantrát kell kántálni perceken keresztül.

meditáció

A legjobb, ha a meditáció rendszeres, mindennapos, valamint fontos az is, hogy egy különleges, csendes, nyugodt helyen történjen. Talán a legegyszerűbb a figyelmet koncentráló, melyben a figyelmet a lélegzésre, a gondolatokra kell irányítani. Ebben segítségünkre lehet akár egy kellemes zene, vagy különleges illatok.

A meditációnak négy nagyon fontos feladata van: fejleszti a koncentrációs képességet, a tudatosságot, a nyugodtságot és a belső látást. Ezek mellett rendkívüli mennyiségű a szervezetre gyakorolt jótékony hatása.

1. Stresszkezelés

A meditáció során szervezetünk megnyugszik és ellazul. Számos kutatás bizonyítja, hogy azok, akik naponta, vagy legalább heti rendszerességgel meditálnak, sokkal természetesebben veszik a mindennapi akadályokat, a váratlan helyzeteket. Emellett pedig kevésbé koncentrálnak a jövő problémáira, inkább a jelenre próbálnak összpontosítani.

2. Társas kapcsolatok

Azok, akik rendszeresen meditálnak, képesek nyugodt környezetet teremteni önmaguknak, ezáltal a környezetüknek is segítenek ellazulni. Ha valaki olyan ember mellett él, vagy dolgozik, aki meditál, nagy esély van rá, hogy egy kis idő múlva ő maga is megtalálja ugyanezt a nyugodtságot. Így valószínűleg kiegyensúlyozott, harmonikus kapcsolatot építhetnek ki.

3. Kreativitás, intelligencia

A meditáció serkenti az agy vérellátását, ezáltal fejleszti az agyi tevékenységeket, valamint a kreativitást.

meditáció4. Fizikai egészség

A rendszeresen meditáló emberek szervezetében magasabb a szerotonin hormon lebomlásáért felelős vegyület, ami azt jelenti, hogy nyugalmi helyzetben is jobb a hangulatuk, mint azoknak, akik nem meditálnak. A fiziológiai működések kiegyensúlyozottabbá válnak, ezzel együtt az idegi és a hormonális szabályozás is egyensúlyba kerül.

5. Koncentrációs képesség

Kutatások bizonyítják, hogy a meditáció jelentős mértékben javítja a koncentrációs képességeket, hiszen segítségével sokkal nyugodtabban gondolkodunk. Így kerülhetünk testi és lelki egyensúlyba.

Nézz szét kezeléseink és termékeink között, és keresd fel a legközelebbi referencia szalont vagy vedd fel velünk a kapcsolatot és mi segítünk megtalálni!

Kozmetikusként nézz szét próbacsomagjaink között!

Kezelések

Próbacsomagok

Kapcsolatfelvétel