A stressz kezelése mesterfokon

Kezdőoldal Blog A stressz kezelése mesterfokon

A stressz kezelése mesterfokon

 

A stressz különleges, mégis megfoghatatlan, de mindenütt körül vesz. Napjainkban szinte nincs olyan ember, aki ne érezte volna már élete során. A WHO (Egészségügyi Világszervezet) adatai szerint a stressz a 21. század legnagyobb egészségügyi problémája a fejlett országokban, hiszen a megbetegedések közel 70%-a erre vezethető vissza. Amellett, hogy komoly betegségek hátterében áll, megkeseríti a mindennapjainkat is: a gyakori gyomorgörcs, hát- és nyakfájdalom, alváshiány mind a stressz tünetei. Ezen kívül jelentős mértékben felgyorsítja az öregedés folyamatait.

A megállíthatatlan ember

Dinamikus, pörgős világunkban a legfontosabb cél, hogy mindent a lehető leggyorsabban elintézhessünk, ezzel időt nyerve a többi számtalan teendő elintézéséhez. A stressz kis mértékben akár hasznos is lehetne, hatékonyabbá válhatunk, hiszen gyorsabbak vagyunk. Azonban az a fajta stressz, amelyet a ma embere él át, nem ideális. Megnő a teljesítménykényszerünk, rövidebb idő alatt több feladat elvégzésére vagyunk rászorulva, mindent kevesebb idő alatt és a lehető legkevesebb erőfeszítéssel próbálunk megoldani. Ebbe beletartozik, hogy főzés helyett a gyorsételeket, bevásárlás helyett az internetes áruházakat választjuk.

Emellett a párkapcsolatok terén is hasonló tendencia figyelhető meg: azt akarjuk, hogy a másik fél azonnal legyen tökéletes. Ha nem az, akkor kilépünk a kapcsolatból, ahelyett, hogy igazán megismernénk, megpróbálnánk kompromisszumokat kötni, alkalmazkodni. Az alkalmazkodás azonban nehéz, idő- és energiaigényes dolog, ami a rohanó hétköznapokba sajnos nem fér bele.

Hová lesz a megtakarított időnk?

Az idő életünk mozgatórugója. Mindenkinek mindig időre van szüksége. Állandóan igyekszünk minél többet birtokolni belőle, mégis egyre kevesebb jut. A negyven év alattiak jelmondata: gyorsabban, tovább, többet. Minél inkább rabjai vagyunk ezeknek a szavaknak, a bennünk lévő stressz egyre csak erősödik. A nehezen megszerzett idő szinte bumerángként hat vissza az életminőségünkre. Amíg fiatalok és egészségesek vagyunk, nem figyelünk oda magunkra. Amikor pedig lenne időnk, hogy gondoskodjunk magunkról, addigra sokszor már késő, az egészségünkben visszafordíthatatlan károk keletkeztek.

Szívinfarktus vagy stresszinfarktus?

A stressz a szervezetünkben különleges hormonális folyamatokat indít el. Másodperc gyorsasággal indul be a noradrenalin, az adrenalin és a kortizol hormonok működése. Egy pillanat alatt állunk harcra készen. Szükségünk van a stresszre. Pontosan annyira, amennyivel dinamikusan végezhetjük a feladatainkat. A stressz energiát ad a testünknek.stressz

Az egészségünkre káros jelenséget tartós stressznek nevezzük. Ez abban az esetben fordul elő, ha a magas hormonális működés tovább tart, mint 3-4 hét. Ekkor ugyanis a szervezetünk már nem tudja normálisan feldolgozni a magas hormonszintet, a véráramlás működése felborul, és szívinfarktus következik be.

Stresszmenedzselés felsőfokon

A szakemberek azt javasolják, hogy napközben többször tartsunk kisebb szüneteket, amikor szervezetünk kissé lenyugszik. Emellett természetesen egy hosszabb időtartamú utazás, szabadság is nagyon fontos. Azonban az utazás sok ember számára nyugalom helyett csak még több stresszt okoz. Nagyon fontos, hogy megtanuljuk, hogyan tudjuk kezelni a stresszt az életünkben. Ha egyszer sikerül megtalálnunk a saját módszerünket, utána már valószínűleg nem lesz vele gondunk.

A stresszmenedzseléssel energiát és időt is spórolhatunk. Rendszeresen meg kell állnunk, és feltennünk magunknak a következő kérdést:

Hol tartok most és hol szeretnék tartani életem hátralevő részében?

Valójában a stresszmenedzselés egyszerűbb, mint gondolnánk. Naponta elég egy órát magunkra szánni, és sokkal egészségesebbnek, fittebbnek és fiatalabbnak érezhetjük magunkat. Nem kell több, csak 60 perc.

Ezeket a jótanácsokat érdemes megfogadni:

Igyekezz a negatív gondolatokat és embereket elkerülni!

Minden nap gondolj egy olyan dologra, ami miatt szerencsésnek érzed magad!

Próbálj meg lassabban haladni! Ez az élet minden területére igaz, hiszen a lényeg, hogy odaérj.

Keresd meg, mi okoz örömet, és csináld! Énekelj a zuhany alatt, tegyél fel egy arcpakolást, vagy menj el egy masszázsra! Apró dolgok, amelyektől boldogabb leszel.

Hogyan étkezd magad stresszmentesre?

Immunrendszerünk jó barátja a brokkoli, a répa, a paradicsom, a hagyma, a paprika, a zeller. Naponta kb. 400 grammra van szükség ezekből a szervezet erősítéséhez. Emellett fontos, hogy az étkezésre mindig szánjunk elegendő időt, hiszen az agyunknak időre van szüksége ahhoz, hogy érzékelje az étel bevitelét. Ez az idő negyed óra. Ez után tudja jelezni, ha tele vagyunk. Ami azt jelenti, hogy ha az ebédet tíz perc alatt fogyasztod el, lehet, hogy túl sokat, vagy épp túl keveset ettél, de már nincs időd korrigálni.

stressz

Meditáció

A rendszeres meditáció a szervezetünket nyugodtabbá és erősebbé teszi, növeli a koncentrációs képességünket, segít a jelenre koncentrálni. Kutatások bizonyítják, hogy a rendszeresen meditáló emberek sokkal nyugodtabbak, hiszen minden nap adnak maguknak megfelelő időt az ellazulásra, saját magukra való odafigyelésre. Így pedig szinte észrevétlenül alakul az életük stresszmentessé.

Nézz szét kezeléseink és termékeink között, és keresd fel a legközelebbi referencia szalont vagy vedd fel velünk a kapcsolatot és mi segítünk megtalálni!

Kozmetikusként nézz szét próbacsomagjaink között!

Kezelések

Próbacsomagok

Kapcsolatfelvétel